15.11.2021, Prawo.pl
Grażyna J. Leśniak
(…) – To zakrawa na sprzedaż fałszywych zwolnień lekarskich, bez wizyty i zbadania pacjenta – mówi z kolei Prawo.pl Katarzyna Lorenc, prezes BIZYOU, ekspert BCC ds. rynku pracy oraz zarządzania i efektywności pracy. Jak podkreśla, firmy reklamujące się ten sposób w Internecie powinny być pod większym nadzorem. – Rozumiem, że mamy pandemię i teleporady powinny istnieć, by minimalizować ryzyko zakażenia COVID-19. To jest dobre rozwiązanie dla uczciwych pracowników, którzy w razie choroby mogą skorzystać telefonicznie z pomocy lekarza. Nieetyczne jest natomiast reklamowanie się poprzez możliwość uzyskania zwolnienia lekarskiego bez wychodzenia z domu. W ten sposób utrzymuje się nieuczciwych pracowników w przekonaniu, że uzyskanie L4 jest zwykłą usługą – podkreśla Katarzyna Lorenc. I dodaje: – To jest nielegalny handel a pozycjonowanie tej „usługi” powinno być ścigane przez prokuraturę.
Jak powiedziała nam Katarzyna Lorenc, BCC wystosuje pisma w tej sprawie do odpowiednich organów. (…)